Beskid Żywiecki: Rycerzowa - Przegibek - Bendoszka Wlk.

Dnia 15.10.2016 w sobotę w pociągu zmierzającym w kierunku stacji Rajcza spotkało się 39 osób - Tychołazy + przyjaciele. W Rajczy czekał na nas Busik, który zawiózł nas do Soblówki. Stamtąd wyruszyliśmy niebieskim szlakiem w kierunku Przełęczy Kotarz, a następnie zielono-żółtym w kierunku Rycerzowej Małej. Zatrzymaliśmy się w Bacówce na Rycerzowej. Pogoda była przepiękna - ciepło i świeciło słońce. Część osób siedziała przed schroniskiem na ławkach, a co niektórzy wylegiwali się na trawie z gołymi stopami wystawiając twarze ku słoneczku. Łapaliśmy ostatnie promyki :) Ok. godz. 14.30 udaliśmy się w dalszą trasę szlakiem czerwonym, szczytując po drodze na Rycerzowej Wielkiej :) Wędrując podziwialiśmy przepiękne widoki w cudnych jesiennych kolorach :) I tak dotarliśmy ok. 17stej do Schroniska na Przegibku. Tutaj rozlokowano nas do pokoi, a następnie mogliśmy zjeść ciepły posiłek. Część osób wybrała się na nocny spacer po górach - aby nacieszyć się pełnią księżyca, a reszta odpoczywała. A potem wszyscy zebraliśmy się razem przy stolikach aby trochę poświętować, pośpiewać i pośmiać się :) I tak kilkoro ludzi dotrwało prawie do godziny drugiej w nocy...

Następnego dnia - w niedzielę - przywitała nas za oknami gęsta mgła i mżawka. Ale było w miarę ciepło. Po zjedzeniu śniadania i spakowaniu się udaliśmy się niebieskim szlakiem przez Rezerwat Dziobaki w drogę powrotną. Cały czas towarzyszyła nam mgła. Nie było widoków, ale za to las był pełen magii :) No i wszędzie błotko, błotko, błotko.... I tak doszliśmy znów do Bacówki na Rycerzowej, ale dzisiaj siedzieliśmy już w środku ze względu na pogodę. Tu mieliśmy trochę czasu wolnego. A potem żółtym szlakiem dotarliśmy do Soblówki, gdzie czekał na nas Busik. Dojechaliśmy do Rajczy i stamtąd pociągiem wróciliśmy do domów.

Kolejna wspaniała wycieczka Tychołazów za nami :) I jak zawsze było bardzo wesoło i z przygodami :) Wróciliśmy ubłoceni , ale naładowani pozytywną energią :)

Do zobaczenia znów :) Hej góry nase góry !!!!!!!!!!!!!!